Customer Service Associate-Query Management at Accenture
About The Job Customer Service Associate
Skill required: Query Management – Service Desk Voice Support
Designation: Customer Service Associate
Qualifications: Any Graduation
Years of Experience: 1 to 3 years
About Accenture
Accenture is a global professional services company with leading capabilities in digital, cloud and security. Combining unmatched experience and specialized skills across more than 40 industries, we offer Strategy and Consulting, Technology and Operations services, and Accenture Song— all powered by the world’s largest network of Advanced Technology and Intelligent Operations centers. Our 699,000 people deliver on the promise of technology and human ingenuity every day, serving clients in more than 120 countries. We embrace the power of change to create value and shared success for our clients, people, shareholders, partners and communities.Visit us at www.accenture.com
What would you do?
You will be aligned with our Customer Support vertical and help us in managing/ resolving customers query, handling escalations and complaints of the dissatisfied customers & giving best resolutions. You will also be responsible for closing the fault and complaints within SLA’s. The Query Management team is accountable for the Inbound/Outbound calls and e-mail/chat support to resolve customer issues. The role is aligned to our Service Desk Voice Support team which is responsible for performing day to day operations while maintaining SLAs & solving queries related to disputes while coordinating with customers. The team reviews service requests based on the predefined scope of support, records, diagnoses, and troubleshoots customer raised incidents. They also manage unplanned interruptions to restore normal service operations as quickly as possible for voice interactions.
What are we looking for?
Adaptable and flexible
Roles And Responsibilities for Customer Service Associate
- In this role you are required to solve routine problems, largely through precedent and referral to general guidelines
- Your primary interaction is within your own team and your direct supervisor
- In this role you will be given detailed instructions on all tasks
- The decisions that you make impact your own work and are closely supervised
- You will be an individual contributor as a part of a team with a predetermined, narrow scope of work
- Please note that this role may require you to work in rotational shifts
Job Location : Gurugram
About Company
Accenture is a global professional services company with leading capabilities in digital, cloud and security. Combining unmatched experience and specialized skills across more than 40 industries, we offer Strategy and Consulting, Interactive, Technology and Operations services — all powered by the world’s largest network of Advanced Technology and Intelligent Operations centers. Our 699,000 people deliver on the promise of technology and human ingenuity every day, serving clients in more than 120 countries. We embrace the power of change to create value and shared success for our clients, people, shareholders, partners and communities.
Visit us at accenture.com.
How To Apply
Interested candidates can apply through Linkedin from the below link
More Jobs
CCRAS Group A, B & C Recruitment 2023 – Apply Online for 596 Posts
Chef De Cuisine – Events Job in Gurgaon, India
एक्सेंचर में ग्राहक सेवा सहयोगी-क्वेरी प्रबंधन
नौकरी के बारे में
कौशल की आवश्यकता: क्वेरी प्रबंधन – सर्विस डेस्क वॉयस सपोर्ट
पदनाम: ग्राहक सेवा सहयोगी
योग्यता: कोई भी स्नातक
अनुभव के वर्ष: 1 से 3 वर्ष
एक्सेंचर के बारे में
एक्सेंचर डिजिटल, क्लाउड और सुरक्षा में अग्रणी क्षमताओं वाली एक वैश्विक पेशेवर सेवा कंपनी है। 40 से अधिक उद्योगों में बेजोड़ अनुभव और विशेष कौशल का संयोजन, हम रणनीति और परामर्श, प्रौद्योगिकी और संचालन सेवाओं और एक्सेंचर सॉन्ग की पेशकश करते हैं – ये सभी उन्नत प्रौद्योगिकी और बुद्धिमान संचालन केंद्रों के दुनिया के सबसे बड़े नेटवर्क द्वारा संचालित हैं। हमारे 699,000 लोग हर दिन प्रौद्योगिकी और मानव सरलता के वादे को पूरा करते हैं, 120 से अधिक देशों में ग्राहकों की सेवा करते हैं। हम अपने ग्राहकों, लोगों, शेयरधारकों, भागीदारों और समुदायों के लिए मूल्य और साझा सफलता बनाने के लिए परिवर्तन की शक्ति को गले लगाते हैं। www.accenture.com पर हमसे मिलें
आप क्या करेंगे?
आप हमारे कस्टमर सपोर्ट वर्टिकल के साथ जुड़ेंगे और ग्राहकों की क्वेरी को प्रबंधित / हल करने, असंतुष्ट ग्राहकों की शिकायतों को संभालने और सर्वोत्तम समाधान देने में हमारी मदद करेंगे। आप SLA’s के अंतर्गत त्रुटि और शिकायतों को बंद करने के लिए भी जिम्मेदार होंगे। क्वेरी प्रबंधन टीम ग्राहकों की समस्याओं को हल करने के लिए इनबाउंड/आउटबाउंड कॉल और ई-मेल/चैट समर्थन के लिए जवाबदेह है। भूमिका हमारी सर्विस डेस्क वॉयस सपोर्ट टीम से जुड़ी हुई है, जो ग्राहकों के साथ समन्वय करते हुए एसएलए को बनाए रखते हुए और विवादों से संबंधित प्रश्नों को हल करते हुए दिन-प्रतिदिन के संचालन के लिए जिम्मेदार है। टीम समर्थन के पूर्वनिर्धारित दायरे के आधार पर सेवा अनुरोधों की समीक्षा करती है, ग्राहक द्वारा उठाई गई घटनाओं का रिकॉर्ड, निदान और समस्या निवारण करती है। वे वॉयस इंटरैक्शन के लिए जितनी जल्दी हो सके सामान्य सेवा संचालन को बहाल करने के लिए अनियोजित रुकावटों का प्रबंधन भी करते हैं।
हम क्या खोज कर रहे हैं?
अनुकूलनीय और लचीला
नियम और जिम्मेदारियाँ
इस भूमिका में आपको नियमित समस्याओं को हल करने की आवश्यकता होती है, मोटे तौर पर मिसाल के तौर पर और सामान्य दिशा-निर्देशों के संदर्भ में
आपकी प्राथमिक सहभागिता आपकी अपनी टीम और आपके प्रत्यक्ष पर्यवेक्षक के भीतर है
इस भूमिका में आपको सभी कार्यों पर विस्तृत निर्देश दिए जाएंगे
आपके द्वारा लिए गए निर्णय आपके स्वयं के कार्य को प्रभावित करते हैं और उन पर कड़ी निगरानी रखी जाती है
आप एक टीम के एक भाग के रूप में एक पूर्व निर्धारित, संकीर्ण कार्य क्षेत्र के साथ एक व्यक्तिगत योगदानकर्ता होंगे
कृपया ध्यान दें कि इस भूमिका के लिए आपको घूर्णी पारियों में काम करने की आवश्यकता हो सकती है
नौकरी स्थान : गुरुग्राम
कम्पनी के बारे में
एक्सेंचर डिजिटल, क्लाउड और सुरक्षा में अग्रणी क्षमताओं वाली एक वैश्विक पेशेवर सेवा कंपनी है। 40 से अधिक उद्योगों में बेजोड़ अनुभव और विशेष कौशल का संयोजन, हम रणनीति और परामर्श, इंटरएक्टिव, प्रौद्योगिकी और संचालन सेवाओं की पेशकश करते हैं – ये सभी उन्नत प्रौद्योगिकी और बुद्धिमान संचालन केंद्रों के दुनिया के सबसे बड़े नेटवर्क द्वारा संचालित हैं। हमारे 699,000 लोग हर दिन प्रौद्योगिकी और मानव सरलता के वादे को पूरा करते हैं, 120 से अधिक देशों में ग्राहकों की सेवा करते हैं। हम अपने ग्राहकों, लोगों, शेयरधारकों, भागीदारों और समुदायों के लिए मूल्य और साझा सफलता बनाने के लिए परिवर्तन की शक्ति को गले लगाते हैं।
Accenture.com पर हमसे मिलें।
आवेदन कैसे करें
इच्छुक उम्मीदवार नीचे दिए गए लिंक से लिंक्डइन के माध्यम से आवेदन कर सकते हैं